tisdag 21 juli 2009

Inspiration och copy/paste

Inte så lite inspirerad av denna serie inlägg valde jag att försöka mig på att göra något liknande. Om man har en vision är det givetvis svårt att veta hur man ska ta sig dit. Det kan vara för avlägset i framtiden eller för diffust. För att konkretisera visionen måste man ha en idé.

Mitt primära mål är förstås att skapa mig en stabil ekonomisk bas för att bo kvar i huset om boräntan skulle stiga till 7-8% och även klara ett antal månader med bara inkomst från A-kassan. Detta har jag dock bakat in i planen. För att detta ska bli roligt och inte kännas tråkigt valde jag att lägga in allt under en mer diffus vision som känns rolig att sträva mot och som jag haft i åtanke i många år. För att det ska kännas ytterligare motiverande behöver jag också belöningar kopplade till målen. To be contiuned.

1 kommentar: