fredag 28 augusti 2009

Aktieinköp och lön

Nu har lönen kommit så det är bäst att skynda sig handla upp pengarna innan de tar slut, obs ironi, men det känns lite så ibland. Jag gjorde ett litet inköp idag till min mikroportfölj, Swedbank. Funderade återigen på Bahnhof som jag hade tankar på förra månaden, men de har gjort ett sånt rejält skutt uppåt sista tiden så jag avvaktar. Även om jag tror på dem på lång sikt.

Synd att mitt företag inte drog av hela min föräldraledighet på lönen på en gång. Nu verkar det som jag får ett avdrag nästa månad också. Hade hellre sett att de drog allt på en gång. Positivt är dock att man får lite kompensation om man är föräldraledig. Då kanske man har råd med bilreparationen på 1750:-, typiskt att det kommer när man är föräldraledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar