onsdag 19 augusti 2009

Arbetsintervju

Fick syn på en jobbannons innan sommaren och jobbet lät intressant. Blev uppringd under semestern och de ville träffa mig för en intervju. Det skulle vara en intervju med ev blivande chef och personalchefen. Annonsen var lite luddigt uttryckt gällande placeringsort, det stod ett antal orter med i annonsen. Det visade sig handla om 2 dagar på en ort och 3 dagar i veckan på min hemort. Även om jobbet lät spännande och kul så var jag tveksam på resorna.

Jag har varit lite dålig på att söka jobb senaste åren. Jag har trivts ganska bra och haft bra utvecklingsmöjligheter på mitt nuvarande arbete. Därför var jag lite ovan vid intervjun märkte jag, jag har nämligen suttit på andra sidan bordet ett antal gånger senaste åren och var lite kaxig innan att det här skulle inte vara några problem. Så jag blev ställd ett antal gånger men det gick hyfsat.

Min kompetens var det dock inget problem men personalchefen reagerade över min tveksamhet inför resorna och ville se någon "som brann för detta". Det blir nog inget erbjudande från deras sida antar jag och jag är inte säker på att jag skulle tacka ja heller. 1 övernattning i veckan på annan ort + restid känns inte direkt lockande.

2 kommentarer:

  1. om du är nöjd nu varför byta till något som kanske blir sämre? Byt först när du är säker på att du vill!

    SvaraRadera
  2. Förvisso, men jag ville testa marknadsvärdet lite. Hade gärna sett en förändring snart också, inom eller utanför företaget.

    SvaraRadera