söndag 2 augusti 2009

Digital musikkatalog och en gammal stereo

OK, jag har syndat till skillnad från denna man. Jag har ingen iPod, iPhone, MiniMac eller något annat från Apple. Jag gillar prylarna men tycker att de är lite dyra och jag har inte prioriterat hemelektronik på senare år. Nu har jag dock gjort mitt första inköp från äppel-företaget.

I-landsproblem: All musik finns lagrad på datorn i arbetsrummet. Att bränna ut all musik på cd-skivor för att spela i stereon i vardagsrummet kräver jobb, förvaring och ordningssinne och skivorna kostar pengar.

Jag bollade detta problem med min tekniske vän och han tipsade om en pryl från Apple som heter Airport Express. Denna apparat kopplas till stereon och det trådlösa nätverket. Jag spelar musik på datorn i arbetsrummet och via trådlösa nätverket tar Airpot Express mot musiken och skickar in detta i stereon. Jag är så nöjd att jag kunde behålla mina gamla prylar och få ett sånt mervärde.

Enda smolket i bägaren är att det funkar bäst med programmet iTunes som jag inte är riktigt kompis med men det kanske bara är en inlärningssak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar