onsdag 28 oktober 2009

Snart 1 månadslön i buffert

Ett av mina ekonomiska mål är att spara ihop till 2 månadslöner i buffert. Ett minimum kan tyckas men för mig är detta ett stort steg och snart har jag nått 1 månadslön. Oj ,vad lockad jag är av att spendera pengarna ibland, mindre prylsug nu men hälsa på kompisen i Kanada, åka med kompisarna till alperna i vår osv osv. Dessa pengar ska dock inte röras till såna ändamål.

En vän beklagade sig för mig häromdagen att han har problem med försäkringskassan och skulle inte få ut sina föräldraledighetspengar och nu visste han inte vad han skulle göra nästa månad. Det var så skönt att säga "Du kan få låna pengar av mig!". Han avböjde dock men det kändes skönt att inte vara den behövande för en gångs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar