söndag 14 mars 2010

Det bränner i fickan



2 klassiker, Steve McQueen och Rolex Submariner

Februari var en månad som jag lyckades hålla utgifterna nere. Pengarna ligger på lönekontot och det känns som de bränner i fickan. Tankar om att införskaffa ytterligare ett nytt armbandsur, fast jag redan har ett löjligt dyrt ur (i varje fall för icke insatta i klocksvängen), ny spelkonsol, laptop och andra saker poppar helt plötsligt upp i skallen. Även om det skulle krävas ett antal såna här månader för att köpa klockan jag vill ha.

Idag blev jag så trött på mig själv att jag satte över pengarna på buffertkontot från lönekontot. Normalt sätter jag över till buffertkontot när lönen kommer men denna månaden gör jag det i förtid så jag inte köper nåt dumt.

Framtida månader kommer dock inte gå lika lätt att spara pengar. Jag har börjat renovera gäst-toaletten och kommer behöva göra en del inköp som kakel, fix och fog. Armatur, möbel och belysning är redan införskaffade i somras så förhoppningsvis blir det inte alltför dyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar