lördag 19 juni 2010

Nära nu....

Den 1e juni 2009 var första dagen som egenhushåll efter skillsmässan. Barnen har jag såklart varannan vecka så jag är inte ensam men ensam ekonomi i hushållet. Jag satte upp som mål att spara ihop ca 2 månadslöner netto i buffert på 12 månader, 50 000:-. Nu har det gått drygt 12 månader och jag har inte riktigt fått ihop beloppet. Det saknas 5000:-.

Jag är ändå nöjd att jag kommit såpass långt. Jag har kompletterat hemmet med möbler och smårenoveringar, sparat till barnen, börjat spara i aktier och fått en aktieportfölj, sparat till semester, renoveringar och nästan sparat 50000:- i buffert.

Dessutom betalat en resa till södra Europa med flyg, husrum, helpension, utrustning och instruktör för en fritidsaktivitet. Ska bli mycket skoj och en skön belöning efter ett mödosamt år.

Återkommer med nya mål snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar